Svalt!

Nu är allt tillbaka till det normala igen...ja, nästan. Det har blivit betydlig svalare, men nu regnar och åskar det hela tiden istället. Nåväl, detta föredrar jag framför 30-40 grader varmt i veckovis med tjock smog. Enda problemet är att v,n slås ut i oväder. Men det känns nästan som det kvittar. Bara en massa repriser i alla fall.

Ulla har precis löpt klart, så nu kan man åter ta upp långpromenader. Skruttan fyllde 5 år i söndags och grannflickan Linnea, 5 hade gjort henne en tårta bestående av lite pastej på rån. Ulla var så nöjd.

Love och Marie har nu förflyttat sig till Damaskus och Roine, Cissi och Linnea har flyttat in istället. De är supertrevliga så det kommer nog att bli många trevliga och roliga äventyr här. På lördag ska vi gå och se Spasckaja Baschnja på röda torget. Det vill säga internationell taptoo. Ser jag verkligen fram emot. Hoppas regnet håller sig borta under föreställningen.
Sen har Roger och Roine ganska lika intressen...modellflygning. Roger höll på mycket när han var yngre så han ser fram emot att ta upp den hobbyn igen. Själv är jag intresserad av en helikopter som kan skjuta iväg små konstgjorda missiler. Har förstått att Roine och Cissi kan sova om mornarna så det hade varit extra kul att skjuta på deras sovrumsfönster lördagar och söndagar...

Roger är just nu i Sverige. Närmar bestämt i Bålsta på tekniska förvaltar dagar. Det ingick även ett besök på orientaliska museet för en titt på terrakottastatyerna. Tänker just nu ut en plan hur jag ska hämnas för att jag inte fick se det. Väl på plats vore väl om jag fick en biljett till Peking som ett plåster på såret:-) Då kan jag åka och se dem på plats. Inte för mycket begärt tycker jag...

Annars är allt som vanligt här igen. Alla har kommit tillbaka från sina semestrar. Den nya kanslichefen har anlänt och hon verkar trevlig. En kräftskiva ordnas i september fick jag höra idag. Kul att träffa alla andra som inte bor  och jobbar på ambassaden.

Kommentarer
Postat av: Nanne

Glömde att skriva i inlägget att jag skaffat en hormail adress. Den är:[email protected]

2010-09-01 @ 20:31:20
Postat av: Nanne

Glömde skriva att jag skaffat en hotmailadress som är: [email protected]

2010-09-01 @ 20:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0