Kräftskiva

Goda flodkräftor

Lite sen kräftskiva, men den som väntar...
Trodde aldrig att jag skulle komma iväg på kräftskivan eftersom jag varit förkyld i flera dagar nu. Vi missade nya kulturrådets /Mårten Frnkby) presentation på Svea p g a just influensa. Annars har jag klarat mig förvånansvärt bra emot förkylningar sedan jag slutade röka. Peppar, peppar. Den här gången var det en ren smitta. Det är flera på ambassaden som har varit, är och håller på att bli sjuka.
Det är den årstiden nu. Ojämt väder, skolorna nyss börjat, för lite vodka te osv.

Men festen blev bra. Det brukar de bli. Träffade nya lärare från svenska skolan som verkade jättetrevliga. Dessutom var de från Kalmar (Astrakan!) och han var dessutom HISTORIA lärare. Kan ju knappast bli bättre. De var sugna på att följa med på utflyckter utanför Moskva vilket Roger och jag tycker är hur trevligt som helst. Alltid kul att åka ut  flera och upptäcka med.

På lördag ska vi åka ut till ett flygfält för modellflygplan som Roger och Roine har fått inbjudning till. Kan ju oxå bli trevligt. Träffa lite infött folk och inte bara västerlänningar hela tiden. Sen kommer det en tjej med schäfer till nyår. Hon tränar bruks och söker klubbar och träningsmöjligheter. Det ser jag speciellt fram emot eftersom det gärna bli för lite när man är själv på ambassaden. Klubbar går ju an, men att träna platsliggning själv utan annat än min störning känns ju lite b i längden.

Det händer lite under hösten i alla fall. Ska åka hem till Sverige den 27 nov. och hälsa på ett par veckor eftersom Roger och jag stannar i Moskva under julen. Måste ju titta till ungdomarna i Broddbo, gratta Simon och titta till Louise så att hon sköter sig nu när jag ska bli farmor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0