Down to Gorkij Park



Jaha, då har man efter 2 år och ett boende väldigt nära Gorkij parken varit där.
Egentligen är det väl inte så imponerande jämfört  med moderna nöjesparker, men att förflytta sig till 70-talet är det bara i sig väldigt charmigt.

Parken har ju mycket för mindre barn och jag tror att Linnea uppskattade besöket. Cissi gick mest omkring och förvånades över alla priser. Hon var här i början av 90-talet då allt kostade bra mycket mindre än idag. Hon höll på att tappa hakan både över tavelpriserna i gångarna under gatövergången samt priserna till åkattraktionerna. Hon ville inte riktigt tro mig först när jag sa priserna som stod på lapparna. -Välkommen tillbaka till världens dyraste stad!

Annars var det en mysig dag. Vi stannade upp och åt grillspett med grillade grönsaker utmed en konstgjord liten mysig sjö. Strosade omkring. Tänkte åka pariserhjulet, men precis när vi skulle lösa biljetter kom det upp en lapp att den gått sönder:-) Inte förvånad egentligen, sånt får man räkna med...

Söndagskvällen tillbringade vi framför tv´n. Har känt mig lite hängig. Tror jag jag börja bli lite förkyld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0