Jakt-/fiskemässa

I helgen var vi igång hela tiden.
På lördagen åkte vi ut till ett "flyG"fält utanför Moskva för att titta på radiostyrda modellflygningar. Roger och Roine är intresserade av att börja vara med där. Priset var också billigt. Man betalar ägaren till platsen med endast 300 russin/person när man utnyttjar den.
Det var ganska kallt på förmiddagen, men kul att titta på eftersom de som flög därute hade ordentliga modeller och var skickliga till tusen.
Jag tog med Ulla för jag hade tänkt att gå en långpromenad, men det fanns inte några fina gåvägar just där.

Istället fick hon en riktigt mysig promenad längs med Tsaritsina dit vi åkte på hemvägen. Det var förbjudet att gå in i själva parken med hund, men det gjorde nu inte så mycket eftersom det var honungsmarknaden vi var mest intresserade av. Roger stod kvar utanför med Ulla medan Cissi, Roine o jag gick in. Det var knökfullt med folk. Massor med stånd som sålde allt man kan tänka sig inom honung. Man fick provsmaka överallt och själv hittade jag två sorter som var fantastiskt goda. Gott att ha till teet under kalla höstkvällar.

Efter det åkte vi till modellflyg affären där Roger inhandlade sig ett segelflygplan. Ska bli intressant att få se i luften.
På kvällen kom fam. Jansson-Dahl över på middag hos oss.

På söndagen steg vi upp tidigt och drog iväg till jakt-/ och fiskemässan. Målet var att träffa på researrangörer för fiske i Ryssland. Roger vill gärna fiska vid Kamchatka resp Kolahalvön och nedre Volga. Vi pratade med flertal och fick en massa bra info och broschyrer, så nu är det bara att börja planera.
Inhandlade lite stickat till ungdomarna hemma, en radiostyrd helikopter till mig som är jätterolig att köra samt lite smått och gott. Det var inte bara just jakt-/fiske utan allt som hade med uteliv att göra.

Själv håller jag tummarna på att en alldeles speciell resa ska bli av. Camilla frågade förut om intresse för en centralasienresa fanns så vi tittar just nu på en sådan. Jag ha sagt jag, platser finns sedan är det bara att hoppas att allt går som planerat. Resan görs med Världens Resor, en planerad gruppresa som vi nog behöver för vissa resmål är annars nästan lögn att få visum till. Programmet finns här http://www.varldensresor.se/centralasien.htm.
Ser väl intressant ut!

Just nu sitter jag och väntar på att Roger ska komma hem från jobbet så att vi kan gå en riktig långpromenad. Måste träna upp mig och gå ner i vikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0