Nytt År/Nya tag


VINTER!






   

Det har hänt massor under hösten. Tyvärr har jag också missat en massa...
Det började som en halsinfektion under hösten och slutade med en dubbelsidig lunginflammation. Såklart!
Jag missade därför både musikalen "The beauty and the Beast" och "Nötknäpparen" på is. Nötknäpparen hade jag särskilt sett fram emot eftersom det är en julsaga och vi skulle ha gått två dagar innan julafton. Istället tillbringade vi tiden hos läkare.

Camilla och jag skulle också ha gått på en fotoutställning om "BAM". Vi åkte ju transibiriska i somras och både hon och jag är sugna på att åka "Bamen" också. Den går norr om Bajkal och vi antar att naturen däruppe är ganska fantastisk. Vi får se om det blir en resa till sommaren.

Annars har vi hunnit en massa andra saker. Vi har botaniserat i olika bokhandlar, diskutterat ryska författare och rysk politik på Starbuck´s (har hunnit läsa en hel del under hösten). Har åkt tramvajen (spårvagnen) för första gången. Där träffade jag en äldre dam som blev så glad av att träffa en utllänning som dessutom kunde prata med henne, så hon gav mig en present så att jag aldrig skulle glömma henne. Sådant minns man för alltid.

Vi gick på ishockey och såg Sverige-Finland. Tyvärr förlorade "vi" trots att ryssarna höll på Sverige och tjöt i himmelens sky när Sverige närmade sig Finlands mål.Kan undra varför det!? Kan det vara så att Ryssland skulle ha vunnit hela cupen om Sverige hade vunnit. Nja, nu blev det ju inte så.

På annandag jul var vi bjudna på julfirande i residenset av vårt ambassadörspar, men vi var fortfarande inte bra då, så det var bara att stanna hemma.

När jag äntligen blev riktigt frisk igen har jag lagt tiden på att plugga ryska och sysselsätta Ulla med lite mer roliga och nyttiga sysselsättningar. Visserligen var det rejält kallt innan jul, så vi lekte lite kluriga lekar inomhus, men är det bara någolunda temperatur ute så är vi gärna ute och träna. Vi använder tennisplan. Den fungerar perfekt som apellplan.

Nu åker strax Roger och jag hem en kortis. Det var def. inte planerat, men Rogers pappa avled den 8 jan. Det gick riktigt fort. Han ramlade kvällen innan och togs med ambulans till lasarettet och kvällen efter var han död. Trots av vi givetvis sörjer honom så får man trösta sig med att det gick fort. Skönt att slippa ligga och lida. Vi ska åka i omgångar eftersom Ulla stannar här i Ryssland. Love och hans son Fabian har lovat se till Ulla i ett par dagar.Jag gillar det inte riktigt. Ulla är mitt allt här (bortsett från Roger såklart)!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0