Bättre idag

På måndagskvällen vände vindarna och de senaste två dagarna har det varit riktigt hyfsat i Moskva med tanke på de bränder som härjat i Moskvaregionen.
 Idag märker man faktiskt ingenting av smog och lukten av rök. Dessvärre kom Roger hem vid lunch och talade om att han hört att det ska bli riktigt dåligt i morgon igen. Jag hoppas verkligen att de har fel!
Jag såg att UD nu har gått ut med en avrådan att åka till de delar där bränderna härjar. Kan vara en god idé att avstå ifrån om man verkligen inte behöver resa hit.

Värmen i kombination med smogen har gjort att man knappt står ut längre. Alla kläder luktar rök. Man svettas enormt så fort man rör sig och det är skitigt överallt. Trösten i det hela är att det snart är höst igen:-)

I morgon ska Roger flyga hem en snabbis för att möta upp Roine som ersätter Love här. De ska tillsammans åka bil från Helsingfors till Moskva under lördagen. Har lovat Roger att städa ur gästlägenheten på lördag eftersom det inte finns några lokalanställda här under helgen (ja, förutom vakterna då). Men det går bra. Jag städade den ordentligt för ett tag sedan. Det blev ett glapp mellan Valja och den nya städerskan Galja så det fanns ingen på plats att ställa iordning lägenheten. 
 I helgen ska jag ta det lugnt. Läsa, plugga glosor och gå flera småpromenader med Ulla.

Kommentarer
Postat av: Cita

Vad bra att du börjat blogga igen. Har funderat på hur det går för er och framförallt när man hört om bränderna och värmen. Måste vara riktigt jobbigt och jag skulle definitivt bli orolig framförallt när man ser när fåglarna börjar dö...



Hur länge blir ni kvar nu? Saknar er här hemma.



Hälsa Roger och Ullis. Tårarna rann när jag läste om Nyha. :(



Sköt om er! Kram

2010-08-13 @ 14:53:11
Postat av: Nanne

Guu va kul att höra av dig. Synd att vi inte träffades när vi var hemma. Jag mådde si så där. Fullt med renovering, Simon o Louise samt mina föräldrar och fyra hundar, två katter:-/

Jag Nyha liten, jag tänker på henne varje dag och inte sällan fäller en tår. Har svårt att prata om henne över huvud taget. Trodde aldrig att det skulle kännas så här fruktansvärt. Inte ens en människa har jag sörjt så hårt...

Jag ska försöka hålla igång bloggandet. Fick koppla in min dator igår då Rogers gav i från sig en sista suck. Hade tack o lov sparat allt på en extern hårddisk!

2010-08-30 @ 12:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0