Äntligen lite lugnt...

Det var hektiskt när jag kom hem efter resan. Dagen efter kom Rogers brorsdotter med familj och eftersom Roger jobbar var det jag som än en gång fick besöka Röda torget, Kreml, gamla Arbat osv. Jag var helt slut.

Nu har man kommit ifatt med hemmet, städning och tvättning och känner mig lagom sjuk. Det kommer nu när man slappnar av. Har ont i varenda led och orkar knappt någonting. Nej, jag tror inte att det är någon influensa, men jobbigt ändå.

Igår ringde mina föräldrar om Nyha. Hon började dricka och kissa hela tiden efter löpet. Jag sa åt dem att åka direkt till vet. eftersom det kunde vara urinvägsinfektion. De åkte, men det var akut livmoderinflammation, så hon opererades akut i går. Op. gick bra men under operationen upptäcktes oxå en juvertumör som måste tas bort, men först måste hon återhämta sig efter den första operationen.
Stackars Nyha, kan hon aldrig få vara helt frisk. Jag tycker hon drabbas hela tiden av både det ena och det andra.
Men det gör åtminstonde mig lättad att jag tog det rätta beslutet att inte ta med henne till Ryssland eftersom jag inte få ha mina försäkringar när jag bor utomlands. Tänk om hon hade varit här nu. Det hade blivit hur dyrt som helst samtidigt som man är ganska utlämnad när man inte har sina vanliga veterinärer omkring sig. Jag är verkligen glad att Nyha är hemma.
Vet. som tog hand om henne sa att hon aldrig hade träffat en så snäll rottis som Ny´is. Ganska otroligt hur snäll hon kan vara varenda gång hon kommer till ett djursjukhus. Det är som hon vet att hon ska få hjälp. Annars brukar hon inte vara speciellt glad i andra människor än familjen. Nå, hon är en härlig hund som jag längtar efter att få vara med igen. Hennes lungor och hjärta var som på en unghunds fick vi veta.Skönt!

Idag åker Roger hem till Sverige för att gå på förvaltningsmöte på SFV. Han återkommer hem igen på söndag och på samma plan kommer det tvkillar som ska ska titta på våran tvanläggning. Det är på tal om att göra om den så att vi kan få vårat eget utbud av tvkanaler. Det blir som ett vanligt abonneman på viasat hemma. Egentligen så saknar jag inte en massa kanaler eftersom det för det mesta bara går en massa repriser och debattprogram, men det vore kul att få in en historiekanal igen. Vi får se vad det blir.

Nu ska jag stryka skjortot åt Roger innan han åker till flygplatsen, sen blir det en lugn och skön eftermiddag tillsammans med Ulla!

Kommentarer
Postat av: Cita

Åh, stackars nyhagumman. Hoppas allt gått bra för henne!

2009-09-27 @ 23:34:32
Postat av: Nanne

Ja, jag tycker synd om henne, men allt har gått bra och hon repade sig fort. De upptäckte dessvärre en juvertumör oxå som ska tas om en månad när hon är helt återställd. Det är tydligen vanligt att det uppkommer juvertumörer i samband med livmoderinflammation. Nå, huvudsaken är att hon får hjälp och mår bra. Gissa om jag är glad att jag lämnade henne i Sverige p g a att hon inte fick vara försäkrad här!

2009-09-28 @ 06:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0