Stridsvagnar & pitepalt

stridsvagn

I lördags var Roger medbjuden till världens största stridsvagnsmuseum. Det verkar som om han tyckte mycket om det eftersom han gärna pratar om det hela tiden;-)

Men mest gillade han nog att åka "VIP"-transport dit och tillbaka. Dvs de hade en militärpolis som åkte före och stoppade trafiken i korsningar och gjorde fri väg i filerna så att militärbussen besökarna åkte i hade fri framfart. Bilarna som har rätt till fri framfart här i Moskva har en speciell tuta som brölar när de närma sig, så man hör dem på långt avst´ånd. Roger säger att han ska köpa hem en sådan tuta till Sverige. Undrar hur länge han får ha den.

Utflyckten tog hela dagen och när Roger och Pär kom hem hade jag pitepalten klar. Det var första gången jag gjorde pitepalt och den blev väl okej. Camilla och Pär påstod att de var goda. Ja, folk är så snälla nu för tiden:-) Nå, de dög. Godast var de dagen efter uppstekta med mjölk. Jag var inte riktigt nöjd med ingredienserna, då jag inte fick tag i rimmat fläsk utan fick salta upp vanligt fläsk. Det fanns inte tid för att rimma det. Men nästa gång kommer de att bli bättre. Dels får man kläm på det och dels ska jag se till att ha allt förberett som det ska vara.

På söndagen var det meningen att vi skulle gå tillsammans med Love och Marie på Skönheten och Odjuret. Men jag hade riktigt ont i halsen, hostade och hade feber trots febernedsättande tablettet. Så det blev att stanna hemma för min del. Roger åkte med, men han trodde att jag skulle ha blivit besviken då föreställningen inte var alls lika bra som den var i London. Det är mycket möjligt att den var, men det hade varit kul att få se den på ryska. Nåja, nu ser jag fram emot Nötknäpparen på is istället. Den ska vara fantastiskt med scener och rekvisita enligt de som har sett den. Vi ska gå den 22 december för att få riktig julstämning då Tjakovskis Nötknäpparen är en julsaga.

Idag skulle Camilla och jag varit på ett museum för en rysk poet, men museet är stängt på onsdagar så vi ska istället åka in till centrum för att försöka luncha på gamla KGB´s resturang "Svärdet & Skölden". Sedan blir det ett besök på Starbuck´s efter att vi botaniserat oss i stans bokaffärer.


Kommentarer
Postat av: Cita

Här har det inte hänt så mycket på sistone ser jag. Är lika dålig själv på att upp datera så jag ska inte klaga. :)

Har du Facebook?

2009-11-29 @ 21:53:10
Postat av: Nanne

Här har det faktiskt hänt en massa, men jag har tyvärr inte prioriterat hemsidan;-) Jag registrerade facebook, men har tyvärr ännu inte börjat använda den. Har fått en massa kritik för det så det är nog dags att börja;-) Har legat sjuk en vecka nu med feber,halsont och kraftig hosta, men är på benen igen. På söndag ska Roger, jag och några vänner här på ambassaden gå och titta på hockey (Sverige-Finland). Ser fram emot det...

2009-12-15 @ 18:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0