Höstsysslor

Nu har det verkligen blivit höst och kallare. I morse, när jag gick med Ulla, var det frost på marken för första gången. Och man går omkring och fryser inombords hela tiden. Det är samma sak varje år innan man hunnit vänja sig vid kallare årstid.
Stan har slagit på värmen, men både jag och Roger uppskattar svalare inomhus så vi stängde av alla våra element tills vidare. Om inte annat sover man mycket bättre.

Under den kallare årstiden brukar Roger och jag försöka hitta på lite olika göromål som teater, museum och då vädret är bra, långa, uppfriskande promenader på stan.

Igår åkte Camilla och jag till Tjajkovskijs konsertsal för att införskaffa biljetter till Igor Majseevas uppsättning av folkdanser från hela världen. Dåligt upplyst som jag nu var hade jag ingen aning om vilken ensemle det handlade om så jag var tvungen att gå ut och hämta information på nätet. Nu visade det sig att Igor Mojseeva tydligen är känd inte bara i Ryssland och att hans uppsättningar uppskattas högt av alla som har sett dem. Varenda en jag pratat med vet vem han var och hur skickliga hans dansuppsättningar är.
Det ska bli roligt att se dem på lördag. Roger är lika förväntansfull han, han älskar nänmligen folkdanser.
Jag ska ta med kameran även om jag är ganska övertygad om att man inte får fotografera under framförandet, men jag såg en massa intressant ,i de för mig nya,  tunnelbanestationerna i går som jag tänkte föreviga.

Annars är det som vanligt här. Vi pluggar i veckorna, försöker komma ut och göra lite olika saker samtidigt som vi tränar det vi lärt oss på ryska, tar Ulla på promenader och planerar vad vi ska gå ut och se för föreställning nästa gång. Både Roger och jag vill se "Skönheten & Odjuret" på ryska eftersom vi såg den i London. Den har tydligen blivit en stor succé även här i Ryssland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0