SNÖ!

Det har snöat hela helgen i Moskva. I lördags hda vi först tänkt att åka ut till Metro, en butik vi nyss fått kort till. Sen hade vi tänkt åka in till city och besöka "Dom Knigi". Det är där vår lärare köper våra ryska böcker. Det är tydligen en ganska stor bokaffär i två våningar.
Men det snöade så pass mycket att vi åkte hem direkt efter Metro. Det blev en dag hemma med endast nödvändiga promenader med Ulla.
I går började det snöa igen, så det blev ingen bokaffär i dag heller. Roger hjälpte till att skotta på ambassaden medan jag trotsade vädrets makter och gick ut och lekte med Ulla på tennisplanen i hela två timma. Vi kampade, tränade lydnad, kastade boll och jagde varandra. Både Ulla och jag var helt slut efteråt då det nu har blivit mer än 30 cm snö ute. Men Ulla var helnöjd efter passet. Kan tillägga att hon sov gott sen. Märkte inte av att vi hade hund hemma.

Idag har vi haft ryska och det blir bara mer och mer komplicerat. Massor av ny grammatik i en hissnade fart. Som atur är har jag tid att sitta och öva och det jag lär och kommer underfund med hjälper jag Roger med denare då han tyvärr inte har samma möjlighet att sitta och träna som jag.

Kommentarer
Postat av: Cita med Iver

Såg du i Maddes blogg den 16/2 så efterlyser hon din mejladress... Hoppas ni har det bra!

2009-03-01 @ 01:17:32
URL: http://iver.blogg.se/
Postat av: Nanne

Gissa om jag har problem med min mail. Jag har skickat till flera som nu hört av sig och inte fått några. Själva kan jag inte se det. Jag letade också efter Maddes nödrop men kan inte hitta det heller. MKT mysko. Ska be om hjälp så att jag kommer igång korrekt igen. Madde har ju MT nu i mars. Meningen var att Ulla & jag skulle delta, men nu började hon löpa så det går ju tyvärr inte. Att åka hem ändå med henne är uteslutet då kostnaden skjuter ihöjden med biljetter, veterinärkostnade, vaccinationer etc. Då är det bättre att spara pengarna till ett annat tillfälle. Letar dessutom efter andra MT just nu. Ulla fyller ju 4 i aug.

2009-03-02 @ 14:48:10
Postat av: Cita

Förstår att det blir dyrt att åka extra för MT. Blir fröken stora flickan redan? Vad tiden går fort!



Här hittar du Maddes inlägg, http://www.blogtown.se/blog.php?date=2009-02-16&id=daleo.



Hoppas du hittar ett MT undertiden ni är här i sommar!

2009-03-04 @ 19:31:54
Postat av: Cita

Satt och kollade på Ivers stamtavla. Hittade Hs 8326 Emmer i 5e led på hans pappas sida. Visst är väl det Klangs pappa? :-)

2009-03-08 @ 16:23:26
Postat av: Nanne

Ja, det kan det mycket väl vara. Har inte gått ut och kollat reg. nr och Klangs papper har jag inte här, men hans pappa hette Emmer och mamma Emmerlie.

Om det är det vill jag också ha en valp från den linjen. Bättre schäfer än Klang kunde jag inte haft. Jag skulle bara haft kunskapen om det vid den tiden. Han hade kunnat gå långt!(Trots sin drumlighet och storlek:-) )

2009-03-13 @ 11:53:01
Postat av: Cita

Då var det som jag trodde. =) Jag tror att du kommer att gilla Iver (han är för bra för att vara sann). ;)



Psst. Du har glömt att blogga. :D Hälsa Roger och Ulla!

2009-03-17 @ 17:45:20
Postat av: Nanne

Tro ja de´.Jag kommer förmodligen att störtgilla din lilla Iver. Jag VET att jag inte bloggat, jag ska!!! Jag har börjat i Moskvas internationella kör! Har hur roligt som helst. Kanske glömt att tala om att jag var med i kör en gång i tiden och har faktiskt saknat det hela mitt vuxna liv. Gemenskapen, musiken och de olika stämmorna, helt fantastisk. Jag låte nästan religös eller...:-) Nåja, det är ingen kyrkokör...Vi ska snart ha koncert ihop med Tjakovski symfoniorkester, det ser jag verkligen fram emot. Har aldrig sjungit ihop med en orkester förut. Det samt ryskalektionerna gör att jag knappt suttit framför datorn på ett tag!

2009-03-18 @ 19:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0