Klart för avresa

Ja, då har man packat klart!
Igår var jag och Cam. och inhandlade det sista inför den Transsibiriska resan. Vi har försökt att läsa så mycket som möjligt om resan och nu är det bara den egna erfarenheten som fattas.
Det blir som sagt en resa på 13 dagar.
Vi ska börja resan från Yarislavstationen norr om centrum ikväll 23,25 och inta vår kupé. Sedan blir det åka av i 4 dagar då vi passerar 10 städer för att vid Irkutsk hoppa av och bli transporterade till Listvjanka där vi ska sova över i två dagar och b la få en heldag med båt på Bajkalsjön. Sedan åker vi tillbaka till Irkutsk för att titta oss omkring och sova över innan färden styrs vidare till Ulan Ude. Där kommer vi också att stanna över ett par nätter. Då är vi ganska nära Mongoliet och jag antar att det kommer att märkas på natur och befolkling. Vi får se. Spännande är det i alla fall.

Sista etappen kommer att gå till Vladivostok som är slutstation och vårt slutmål på resan. Där har vi inbokat seightseeing, museér b la det etnologiska museét .

Camilla har fixat och donat med priser, utflyckter och hotell och det har hon gjort bra. Resan blev bra mycket billigare än vad vi hade räknat med och det känns skönt att vi tre åker på egen hand och inte via ett resebolag. Tycker inte om att vara styrd av utflycktsprogram när man gör en sån här resa. Då ska man själv planera vad man vill se och göra och dessutom när man vill göra dem.

Just nu sitter jag och väntar på att Cam. ska höra av sig igen. Kerstin borde ha kommit fram till Moskva nu. Jag ska gå ner och träffa henne för första gången. Kerstin verkar så glad och entusiastisk inför den här resan så det kommer att bli riktigt bra tror jag.

 Ikväll kommer Roger att köra osstill stationen efter att hans bror anlänt till Moskva, så har är det full rulle just nu. Ska försöka att få till en riktigt trevlig och lång promenad med Ullis också.
Jag återkommer med en dagboksberättelse om vår resa när jag är hemkommen igen.

Kommentarer
Postat av: Cita

Låter som ett spännande äventyr! Förstår att det blir tufft att lämna Ullis hemma med Roger. Själv saknar jag Iver när han är 11 timmar på hundhotell. ;)

Hoppas ni får en bra resa och att du har bilder och berättelser med dig när du kommer hem!

Roger; hoppas du och Ullis sköter er. skrattar

Kram C

2009-08-27 @ 14:47:36
Postat av: Annika

Trevlig resa! Spännande!

Men jag traskar väl runt i mitt ekorrhjul, då..... Fniss.....

Kram

Annika

2009-08-27 @ 22:44:10
URL: http://www.björkbygdens.se
Postat av: Nanne

Hej pé er alla. Har lite problem med nátet hár borta i Sibirien. Har just stállt om till engelska, men det ár inte mycket som fungerar.

Annars har vi det bra. Har just kommit frán Bajkal som var fantstiskt. Ár i Irkutsk och imorgon gár fárden vidare till Ulan Ude. Det ser jag verkligen fram emot eftersom det tydligen ska vara en stor kontrast mot ővriga sibirien. Dár ska det tydligen vara riktiga Asien. Givetvis tar jag massor med kort och har en massa att berátta nár jag kommer hem.

2009-09-01 @ 10:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0