Söndagspromenad längs med Moskvafloden




Dagarna rusar iväg i ett alldeles för snabbt tempo. Vi har planerat så mycket att se (och kommer att göra), men dagarna räcker inte riktigt till. Ulla har fått gå massor med långpromenader och äntligen har vi kommit igång med lite träning igen.

Igår besultade Roger och jag att vi skulle åka ut rill Bethoven efter morgonpromenaden med Ulla.Bethoven är en djurbutik alldeles i närheten där vi bor. Det var en fräsch butik och de hade massor med godis, foder och tillbehör för hundar. Glädjande nog kostade Ullas foder 1000 rubler mindre där än inne i city. Vi köpte flera tuggben som är bra att ha hemma sen stod vi länge och väl och tittade på en otroligt fin Moluckkakadua. Den är sällan man ser hemma i Sverige och dessutom var den i perfekt skick. Inte en fjäder saknades och fjädrarna var i så fint skick att de riktigt glänste.

Precis när vi kommit in genom dörren och tänkte ta Ulla på en promenad ringde Love. Han och deras två älsta barn tänkte ta en långpromenad med Sally längs med flodpromenaden. Vi hängde givetvis med! Det blev en vacker och två timmar lång promenad. Fantastiskt att man kan gå i en miljö som påminner om skog mitt inne i centrala Moskva. Jag såg flera platser som duger mer än väl att lägga spår på. Och det är inte långt dit så nu vet jag var jag ska åka och träna Ulla.

På kvällen var Ulla alldeles slut. Hon sov så hårt att hon knappt vaknade när hon skulle ut på sista kvällspromenaden!
Men vi räknade ut att med långpromendaden hade vi varit ute och gått i tre och en halv timme. Så det var kanske inte så lustigt att hon hade mycket nya intryck att smälta under kvällen.

Idag är hon frånvarande och jag misstänker att hon ligger inne med träningsvärk så jag ska faktiskt vara så snäll och ge henne lite massage och stechting under eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0