Våra rottisar

Tänkte äntligen ta tag i bloggen och skriva ner vad som händer i träning och tävling med våra rottisar.
Först tänkte jag göra en liten presentation av oss...familjen består av Roger och mig (Nanne) samt våra tre härliga rottisar AC F-Bebeto (Fritte), Daleos Nyha och Daleos Ulla.
Fritte är en kille på 9 år idag. Han flyttade in med oss i huset samtidigt som vi flyttade ihop. Han har varit och är en mycket trevlig kille som tyvärr inte fick möjligheten att vara med och tävla eftersom vi själva saknade den kunskapen. Tränat har han dock både i sök och spår.
Sen har vi Nyha på 7 år. Henne blev vi fodervärda åt när hon var fyra. Hon var redan uppflyttad till högre klass i spår och hade haft två valpkullar. Det var Nyha som fick mig att tända till i träning och tävling. Det är även hon som har lärt mig det jag kan idag. Jag hade aldrig tävlat i bruks och gjorde nog alla nybörjarfel man kan tänka sig, men Nyha är en självsäker hund som bara titta på mig med en blick som säger "kom igen matte, jag vet vad vi ska göra". Under tiden hon har varit hos oss har vi blivit godkända i högre och fått utställningschampionatet!
Sen slet hon tyvärr upp ett korsband och har varit under rehab. Jag hoppas verkligen att hon ska hinna igång igen, för hon har så mycket i sig och tycker träning är så kul!
Sist kommer lilla Ulla som har hunnit bli 2 år nu. Henne köpte jag som valp hos Daleos. Jag ville ha en egen rottis från start som jag kunde träna upp och i framtiden få tävla. Idag har vi hunnit göra MH, blivit godkänd FM-hund och siktar nu på att starta i lägre klass spår till våren. Ulla är en alert tjej med mycket motor som aldrig tycks tröttna på att träna.

image3

Kommentarer
Postat av: JE

Måste berätta att Douglas har träffat en drever som han ej fick ( ni vet ) hur skall man förklara för honom VARFÖR Dom var ju kära.Hur gör djur.

2008-12-30 @ 19:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0