Söndagsträning med LO´t (Närke/Västmanland)

Idag var vi iväg i Västerås och tränade med vårt LO för första gången. Har velat vara med tidigare, men då gick det inte eftersom all helgträning gick till bevakningen.
Det var ett glatt och trevligt gäng :-)
Det kändes skönt att vara ihop och träna med människor som har ens egna ras. Förståelser för vissa problem är större samtidigt som man kan byta erfarenheter med varandra. Sen behöver man inte vara så rädd att någon bli sur om ens hund råka ta ett ärevarv med bollen runt planen.

Roger följde med oss, så idag fick både Nyha och Ulla en genomkörare samtidigt som en kunde ta bilder på träningen. Linförigheten hos Ulla gick riktigt bra idag samt de moment vi tränade med. Hon var mer koncentrerad än vad hon vanligtvis är. Normalt brukar hon tappa koncentrationen och titta på allt annat.
Det var bara när vi kom till platsliggningen det inte gick så bra. Ulla stack med en gång hon hade kopplats loss, vilket hon aldrig gjort förut. Hon siktade på husse som stod vid plankanten, men då sprang en annan tik upp och fram till Ulla. De blev en hel del gruff som vi tack och lov kunde bryta och gick sedan och la om. Denna gången förstod hon att man kanske skulle lyssna på matte och ligga still tills annat kommando uttalats!

Nyha däremot är som vanligt en pålitlig pärla. Hon jobbar på och struntar fullständigt vad de andra sysslar med.
Krypet gick riktigt bra idag!

Ikväll ska Roger och jag iväg till Örebro och jobbar, medan mina föräldrar sköter om det härhemma. Så fort vi har kommit hem igen ska jag lägga ut lite nya bilder på Nyha och Ulla som togs under träningen idag.

Kommentarer
Postat av: Cita

Jag saknade bilderna direkt. :-) Jag prenumerarar på din blogg, så att jag inte ska missa något. Hoppas jobbet går bra i Örebro och att vi ses snart.

2007-10-22 @ 18:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0